Tuesday, June 1, 2010

Seminar

Lepas graduate :

"Wey, jom cari keje"

"Aku melepak je duduk umah"

"Aku keje kat Company A"

"Jom pegi program B, bagus ni"

"Aku dah pegi interview tapi tak sukses"


Setahun lepas graduate yakni fasa bina kerjaya & isi rumah :

"Tak best keje, rindu zaman study"

"Tak de life dowh, bila aku nak cari calon macam ni"

"Kawan aku nak kawen ni"

"Aku nak sambung master la"

"Jom pegi kursus kawen la"

"Pak cik tu kate jodoh tak boleh tunggu je, kena cari"
(dialog diatas aku dedikasi kan untuk pak cik tanpa nama tu Awie)

"Ko tak nak kawen ke?"

"Ko bila nak kawen?"

"Boyfriend sehat?"

"Exam SPA bila nak lulus ni?!"

"Babe, Lepak jom! Bersuka ria!"

"Bila nak pegi bercuti ni, tensi sama keje ni"

Sekarang memang tengah sibuk pasal kahwin sana sini, yang sibuk kursus kahwin pun ada. Yang pasti, masa raya pasti akan kedengaran antara pertanyaan-pertanyaan diatas. Maklum la, aku belum 25 tahun lagi. Kawan-kawan, maka korang relax-relax je jawab pertanyaan mereka dengan hati yang tabah...Tapi aku sekarang sibuk cari Kursus Asas Fotografi Digital, Kelas Seni Lukis, Kelas Piano, Kelas Renang Berirama dan tak lupa juga Kelas Ngaji Muqadam.

Mungkin aku juga akan cuba cari Kelas Memanah atau Kelas Menembak. Mungkin.

atau kelas tanam bonzai? Ayong, Banzai aku tau la!

No comments:

Post a Comment