Thursday, July 15, 2010

YES!

Hari ni bos keluar waran suro balik lambat, aku dah start berasap bila jam tepat pukul 5pm sorang-sorang staf memberi ucapan selamat tinggal siap flying kiss and bye bye darling. Diorang ingat aku tak bersiap siaga nak tendang sorang-sorang esok sebab tinggalkan aku berkerja dengan angka-angka. Memang nak kena sorang-sorang ni.

Drive balik rumah tadi pun dengan siap-siap pasang muka garang dengan niat tak de lagi suara phewit-phewit kat tuan punya kereta bernombor plat JKB 30** masa kat traffic light. Lain kali aku kena order pisau rambo tak pun boomerang letak dalam kete siap-siap. Hati kalau tengah panas memang macam tu.

***
Sampai rumah, pasang brek dan kunci kereta beserta gear bagi kemas, aku bergegas menjenguk peti surat. Dan YES! buku brader Fdaus Ahmad-Sembang Kencang sudah sampai. Muka bertukar wajah serta merta, badan terus tak sakit sakit, spirit tak nak keje esok terus menaik. Itu baru sampai buku je, belum baca lagi aku sudah happy.

Harapnya selepas baca momentam happy aku terus melonjak. Sekarang siap-siap mengosongkan minda, angka-angka-GOOD BYE!

No comments:

Post a Comment