Friday, August 6, 2010

Status YM 2 Hari Lepas: "Sumpah aku sdey tengok lily dah sampai ngigau2 claim diri sendiri fiance ozil. Piqa jom jupe bomoh Pak Kirin"

Status YM hari ini :
"Jadi posmen on9 lily ni boleh tahan payah dan busy juga"

Piqa, jom add Fariq kat Fesbuk. Aku sudah.

Cerita 3 hari lepas.
Lokasi : Kuantan (Sempadan Kuantan-Terengganu), Marang dan Kuala Terengganu dan kawasan setempat apabila berlari-lari anak serta lari setempat.

Berada di Terengganu, jumpa hamba-hamba Allah yang tenang wajahnya, aku sudah berazam serta beriltizam untuk cari partner yang baik serta berwajah tenang-tenang serta ayu-ayu. Pengalaman drive seorang diri Terengganu-JB tak payah kata la. Ujian nak jadi superwoman memang macam tu. Tu baru ujian tahap 1, kalau tak lepas tak payah berangan nak berlakon cerita Heroes dengan Peter Petrelli.

Dua hari lepas bila datang office, hadap muka sorang-sorang staf ni semua azam aku masa kat Terengganu dah bersepai berterabur. Spirit nak cari partner muka suci memang dah tak menaik lansung, terus tahap negative.
Masuk office, cepat-cepat naik bilik, gantung tanda ini : "Don't Disturb. I'm On Dating". Masuk bilik, kunci pintu.
Sebelum berazam nak cari partner yang berwajah tenang ayu-ayu serta baik, adalah lebih molek aku cari definisi BAIK dulu.

-------------------------------------------------------------------

Hampir kesemua staf di office aku bermasalah, samada bermasalah mental, keluarga yang hampir nak retak, tunggu nak tolak ke lantai dan bersepai, jati diri serta pembentukan diri yang berubah secara total 360 darjah, tercicir dalam pelajaran, SPM yang bersepai tengah jalan, serta pelbagai lagi rempah ratus kehidupan yang Hot & Spicy.

Dulu masa belum nak matang, aku ada terfikir nak berkenalan dengan atau ingin ada kenalan dengan orang-orang yang bermasalah seperti yang di nyatakan di atas. Kini DIA betul-betul meletakkan aku di kalangan orang-orang yang istimewa itu.

Dulu juga, semasa zaman kanak-kanak yang sangat naif tapi berlagak nak jadi orang dewasa, aku pernah mengimpikan yang aku punya skill memandu yang hebat dan bawa kereta ke sana sini. Dan impian itu juga termakbul.

Sekarang aku tengah tunggu bila rambut aku akan bertukar macam rambut Elvis Presley dan bila aku akan punya kuasa api macam pendekar-pendekar kat dalam citer-citer Indonesia zaman dahulu kala.

Maka kiranya, lebih afdhal jika anda berhati-hati dengan niat dan impian anda semasa kecil-kecil dahulu. Sempat lagi kalau nak doa agar di kansel kan segala wish list anda yang merapu sekarang.


Hmmmph! Bos bagi kamus Tamil-Sanskrit ni nak cerita macam mana?
Lepas ni tak tahu la bila pula akan update blog ni.
-Closing Account for July 2010- Successful-

2 comments:

  1. motif ko letak cter pasal status ym ko??hahahhaha

    ReplyDelete
  2. peh. sorg2 mempersoalkan motif entry aku ae. tema dan nilai pengajaran tak de nak tny?

    ni citer lump sum skali. aci redah sumbat je.

    wey, jgn lupe add.

    ReplyDelete