Sunday, May 8, 2011

Tolong Saya?

"Ramai yang datang berjumpa saya mengadu hidup mereka tidak gembira."

Kenapa pula?


"Kerana, satu perkara yang pasti ialah budaya kita yang membuatkan masyarakat berasa tidak selesa. Kita mendidik perkara yang salah. Dan kamu perlu ada kekuatan bagi menyatakan jika budaya itu tidak sesuai, jangan terima. Wujudkan dan ciptakan budaya kamu sendiri. Ramai yang tidak sanggup berbuat demikian. Jadi mereka lebih tidak gembira berbanding saya walaupun saya dalam keadaan begini."
Selasa bersama Morrie, muka surat 38.
---------------------------------------------------------------------------
Ok la, petikan di atas ni aku tak berapa faham sangat pun. Baca ulang-ulang banyak kali pun aku tak faham. Sudahnya pembacaan mati di situ, tutup buku, terus tidur. Harap dapat ilham dalam mimpi.

No comments:

Post a Comment