Thursday, February 14, 2013

Walau sebesar atau sekecil zarah?

Aku yakin, mana-mana yang bergelar muslimah atau seorang wanita yang punya keimanan kepada Allah, apabila melihat muslimah-muslimah sejati dan contoh yang baik, walau sebesar mana dosa kita, pasti disisi, ditengah, ditepi (ahhh..atau dimana-mana tempat) dalam hati kita pasti ingin menjadi seperti mereka atau  paling tidak, mencontohi peribadi mereka.

Pastilah aku juga begitu. Yang paling kagum apabila melihat muslimah-muslimah ini hemat dan bijak dalam berbicara dengan masyarakat samada ada secara lansung atau secara bertulis. (Sebab kelemahan terbesar aku ialah komunikasi dengan orang lain: GAGAL! Ahh..haruslah dengan tulisan kecil sedikit). Contohnya seperti terlibat secara lansung dalam majlis ilmu atau meletak status-status yang indah dengan ilmu di laman sosial (ohhh..aku sudah berbahasa baku dan formal dalam hati sekarang).

Kadang-kadang ingiiiiinn sangat seperti mereka. Tapi..aku batalkan je niat. Entah kenapa, aku lebih senang diam dan lihat. Bekerja dibelakang tabir itu lebih tenang untuk aku.

Ahhhh...aku terfikir..setiap orang punya cara dan kecenderungan berbeza.

Konklusi? Sebenarnya monolog aku je nih sebelum nak tidur.

No comments:

Post a Comment