Friday, July 29, 2011

Ops!

Di pejabat, bagi kami wanita golongan 20-an dan 30-an mungkin punya pandangan yang hampir sama berkenaan wanita bekerjaya dimana bila seorang wanita sibuk bekerja dipejabat, tak ramai yang punya masa untuk masak makanan yang cantik-cantik dan sedap-sedap sebiji macam di kedai-kedai atau restoran (ok, bab memang kerja sebagai chef tu tolak tepi, kan saya kata kerja dipejabat ok?).

Baiklah, maka apabila seorang senior eksekutif di bahagian kami yang kira-kira baya-baya dalam 30-an atau 40-an kerap membawa makanan yang sedap-sedap (dan cantik) ke pejabat, kami yang golongan muda-mudi (cewah!) ni selalu terkejut dan kerap juga keluar soalan macam ni:
"Eh?! akak buat ke cheese tart ni?"
"Eh?! akak buat ke kek lapis ni?"
"Eh?! akak buat ke kuih ni?"
Macam-macam eh nya. Disebabkan mungkin akak tu pun dah penat nak menjawab pertanyaan kami yang super terkejut sebab dia punya masa di hari-hari bekerja untuk membuat makanan yang agak sukar (bagi saya dan mereka). Dia jawab: "Makan jela korang ni pun".

Dan kami pun terus melantak tanpa was-was. Oh! terima kasih kak, saya masih tak puas dengan blueberry cheese tart itu!

Oh! Nasib baik officemates saya juga dalam golongan 'pirana', maka saya masih punya golongan sosial ini dimana-mana.

No comments:

Post a Comment