Friday, May 28, 2010

Art Lara LAri

aku ingin menyalurkan kesedihan,
dengan bermain piano,
melagukan lagu-lagu lara,
malang,
aku tidak tahu bermain piano,
malah,
membaca nota muzik pun aku buta.

aku ingin menyalurkan kesedihan,
dengan memetik picu kamera canggih,
merakam gambar-gambar,
yang mengungkap jiwa lara,
malang,
aku cuma punya kamera Ricoh biasa-biasa sahaja,
malah,
tidak cukup seni untuk aku,
maklumlah aku ni demand tinggi,
bak kata seseorang.
malah,
aku juga tidak cukup duit,
untuk memiliki kamera canggih.
malang sekali lagi.

maka,
aku cuma menyalurkan kesedihan aku,
melalui kata-kata ini,
yang aku tak suka sebenarnya,
mengungkap kesedihan dengan kata-kata,

entah kenapa,
aku tidak gemar untuk berbicara sekarang.
bukan mulut aku berbau,
tidak.
cuma aku tidak gemar.

No comments:

Post a Comment