Friday, May 28, 2010

Jatuh la Banyak Kali.

setelah beberapa kali di kecewakan,
oleh orang yang sama,
sebab setelah diselidiki,
ciri-ciri aku adalah seorang yang setia,
malang di situ.

sehingga aku depress,
sehingga aku tersungkur,
melalui sisi gelap hidup berkali-kali,
lansung tak serik-serik,
tapi kini aku diam sahaja dengan lelaki itu,
biarkan dia sendiri,
mungkin itu yang dia nak,
aku tunaikan.
maklumlah kawan-kawan ku menggelarku santa claus,
malang aku tak gemuk.

maka setelah itu,
aku berfikir ciri lelaki bagaimanakah perlu di sampingku?
ke neraka atau syurga bersama.
baiklah itu agak menakutkan bila sebut 'hell',
dia adalah kawan baikku,
boleh menjadi kawan paling baik,
dan paling rapat,
yang aku dan dia boleh berkongsi segalanya, everything.
did I said EVERYTHING?
YES. everything means seluruhnya, inside & outside.
dan dia juga boleh bergantung kepada aku,
sebagaimana aku bergantung pada dia,
sebagaimana aku perlukan dia,
dia juga sama, memerlukan aku,
saling lengkap melengkapi,
itu sahaja.

mungkin ada yang akan bersuara :
"bergantung lah pada DIA"
baiklah kamu yang berkata-kata,
kamu juga ingin memenuhi fitrah kamu,
maka jangan berkata sesedap hati.

No comments:

Post a Comment